טיפול זוגי במכון קשרים
בשיטת FIT

חוזרים להנות ביחד

את ואני

זוגיות טובה היא עוצמה, שביסודה: מחויבות, חברות ותשוקה. היא יכולה להעצים ולחזק אותנו. אבל אם לא משקיעים בה, היסודות הללו נשחקים והזוגיות יכולה להפוך לקשה ואף הרסנית. זוגיות דומה בעצם לניהול עסק – חייבים להשקיע בה ולרענן אותה. ואם מזניחים, יסודותיה מתערערים וישנן השלכות שליליות ומידיות על חיינו.

כולם חווים במהלך השנים קשיים בחיי הזוגיות. חלק מהקשיים הם נקודתיים, אבל יש גם משברים מתמשכים. זה מאד טבעי והגיוני כשחיים ביחד 24/7 במשך שנים. ולמרות זאת, זוגות רבים מתקשים לפעמים להתמודד ולהתגבר בעצמם על הקונפליקטים ביניהם, דבר המשפיע לרעה על חיי היום-יום שלהם וגם על היקר להם מכל, על ילדיהם.

במצבים אלו בהחלט כדאי לכם לשקול ייעוץ או טיפול זוגי ולפנות להתייעצות עם מטפלת זוגית או מטפל זוגי. ייעוץ או טיפול זוגי הפכו מזמן לסמל סטאטוס והתייעצות עם מטפלים זוגיים כבר ממש אינה דבר להתבייש בו. מאידך, דחייה נוספת של טיפול בקשיים שלכם, עלולה להחריף את המשבר ואת השלכותיו על חייכם ועל חיי יקיריכם.

בקיצור, גם אם התקשורת ביניכם כרגע לא עובדת, בתהליך טיפול בשיטת FIT, נעזור לכם להיזכר בכוחות וביסודות שיצרו את האהבה ביניכם, נפתור את הקונפליקטים שנוצרו עם השנים, ונרכוש ארגז כלים אופרטיבי להתנהלות שקולה, מאוזנת ומקדמת בחיי היומיום. בדרך כלל טיפול זוגי זה לא עניין מסובך… ונוכל להצית לכם מחדש את הקשר החם, האוהב והאכפתי, ותוכלו לחזור ולהנות ביחד!

אתם מוזמנים להצטרף עכשיו למסע זוגי וחוויתי של שינוי שיחזיר לכם את שמחת החיים הזוגית שלכם.

ד"ר רונית שרון ומכון קשרים בטלויזיה

סיפורים מהקליניקה וטיפים חשובים על טיפול וייעוץ אישי וזוגי
נגן וידאו

לדעת לבקש סליחה ולדעת לסלוח, זה כח!

נגן וידאו

נישואים 'פרק ב' - איך מתחילים הכל מחדש....? אתגרים וטיפים

נגן וידאו

כך תשמרו על זוגיות טובה לאורך שנים

נגן וידאו

אובדן התשוקה – מה לעשות כשמתחילה השגרה ביחסים ויש סימנים שהקשר נגמר?

נגן וידאו

רווקות מאוחרת - "אני לא מצליחה למצוא זוגיות ולגמרי מיואשת. מה לעשות??"

נגן וידאו

האם ניתן לשקם אמון וקשר זוגי לאחר בגידה? ואיך טיפול זוגי יכול לעזור לחזור לשיגרת יחסים תקינה?

נגן וידאו

"בעלי ואני לא מפסיקים לריב ויש בינינו המון מרירות. מה לעשות?"

נגן וידאו

"אין לי כבר חשק ליחסים אינטימיים עם בעלי" כך מרעננים את היחסים

שיטת FIT ממוקדת ביצירת שינוי חיובי בזמן קצר
ומוכיחה שוב ושוב, ששילוב החוזקות שלכם, עם ארגז הכלים האפקטיבי שתרכשו, הוא טיפול זוגי שעובד,
עם 91% הצלחה!

טיפול זוגי בשיטת FIT מוכח כמתאים במיוחד לזוגות המתמודדים עם קושי במערכת היחסים ומבטיח מסע חוויתי בדרך לשינוי. השיטה משלבת בין האסכולות המובילות בעולם וכך אינה מאלצת אתכם ‘להתאים את עצמכם לשיטה’… כפי שקורה לעתים קרובות בתהליכים טיפוליים. בשיטת FIT תכנית השינוי ‘נתפרת כחליפה’ ובהתאמה למאפיינים ולאתגר הייחודי שלכם. והפתרון ממוקד בחוזקות ובכוחות שלכם, אותם אנו מתעלים ללימוד כלים חדשים ואפקטיביים, שיקדמו אתכם לשנוי המיוחל. כל זאת בתהליך טיפול חוויתי ומעצים.

לעומת שיטות בהן הטיפול עלול להמשך שנים, שיטת FIT גם מותאמת לעידן המודרני בו אנשים מצפים לתוצאות ‘כאן ועכשיו’. לתכנית המפגשים יש התחלה ויש סוף, באופן המאפשר לכם לחולל את השינוי המיוחל בזוגיות שלכם תוך זמן קצר ובתקציב ידוע מראש.

תהליך טיפול הזוגי
בשיטת FIT של מכון קשרים

תכנית טיפול
יחד

התוצאות שתשיגו בשיטת FIT
של מכון קשרים

שיפור מערכת היחסים הזוגית

טיפול זוגי בשיטת FIT משיג 91% הצלחה בהצלה ושיפור של מערכות יחסים זוגיות ושביעות הרצון אף גבוהה מכך.

חיזוק הביטחון העצמי

מחקרים מוכיחים כי התהליך האישי שעובר כל אחד מבני הזוג, ביחד עם ארגז הכלים החדש והזוגיות שהתחזקה בזכות הטיפול, מחזקים גם את הביטחון העצמי.

הפחתת מתחים

נמצא כי אנשים שעברו תהליך טיפול זוגי חווים פחות מתחים ובשל כך מגשימים יותר את מטרותיהם, גם בחייהם האישיים.

קידום קריירה

הכלים שנלמדים במהלך טיפול זוגי בשיטת FIT מסייעים בניהול מערכות יחסים נוספות, בפרט בעבודה. הביצועים שלנו משתפרי ופותחים אפשרויות חדשות לקידום הקריירה.

זוגיות טובה אושר ואריכות חיים

מחקרים רבים מצאו כי אנשים נשואים מאושרים יותר וגם תוחלת החיים של הנשואים גבוהה יותר.

נפש שמחה - גוף בריא

מוכח מחקרית שאנשים שעברו טיפול בריאים יותר ומבקרים פחות אצל רופאים ובבתי חולים.

לראות את הזוגיות דרך המשקפיים הנכונות
כנסו לתהליך שינוי!

שיחת הכוונה ראשונית עם רונית ללא עלות

שלבי טיפול זוגי בשיטת FIT
של מכון קשרים

01. זיהוי הכוחות ומוקדי הקושי בזוגיות

כל מסע לשינוי במערכת יחסים זוגית מתחיל בזיהוי החוזקות שלכם ובמוקדי הקושי כזוג. טיפול זוגי מתחיל עם היכרות. עם המון רגישות והבנה, ביחד עם מטפלת זוגית או מטפל זוגי, אנו מזהים את הדפוסים המעכבים והמעגלים הזוגיים שלכם. נגדיר את המעגלים הקונפליקטואליים שבגללם פניתם, אבל נתמקד גם במעגלים שנותנים לכם כח וגורמים לכם שמחה (אותם נקפיד להזכיר לכם לאורך התהליך).

נזכיר לעצמנו את הסיבות להיותם של זוגיות ומשפחה עוצמה אדירה ומרכיב חשוב לחיים מאושרים. ניזכר איך התחיל הקשר והרומן בינינו, כשעוד היו פרפרים בבטן וראינו רק את הטוב האחד בשני. שלב זה אורך 3-5 פגישות עם מטפלת זוגית.

02. העצמה אישית

המסע החוויתי לשינוי הזוגי, ממשיך דרך היכרות אישית יותר של כל אחד מבני הזוג. בעוד את מרבית הפגישות בתהליך נקיים בדרך כלל עם שני בני הזוג, בשלב זה נפגש פעם או פעמיים עם כל אחד ואחת מכם בנפרד. בפגישות הפרטניות עולים לעתים קרובות נושאים חשובים שלא אותרו בשיחות הזוגיות, שיכולים להיות משמעותיים לפתרון הקונפליקטים המשבריים במערכת היחסים שלכם.

בפגישות הללו נזהה את החוזקות האישיות של כל אחד מבני הזוג וכן את הדפוסים המעכבים שלה או שלו. כל אלה ישלימו את הפאזל של המעגלים הזוגיים שלכם, גם אלו שמייצרים קונפליקטים אבל גם אלו החיוביים, אותם נקפיד תמיד לזכור ולהעצים, בדרך לפתרון הקונפליקטים. שלב זה אורך 2-4 פגישות.

03. מפת הדרכים ותכנית השינוי

בשלב זה, יש בידינו את הפאזל השלם של מערכת היחסים שלכם ואת כל המידע הדרוש כדי לצאת לדרך החדשה. נכין ביחד את תכנית השינוי ונשרטט את מפת הדרכים בה ננוע מעתה ואילך, עד שנגיע ליעד - זוגיות נעימה ושמחה.

המטפל או המטפלת הזוגית יציגו לכם בצורה מקצועית וברורה את החוזקות שלכם, גם כפרטים וגם כזוג, וישקפו לכם את חוקיות המעגלים הזוגיים שלכם, שמייצרים את הקושי והקונפילקטים ביניכם. נבין את המקור שלהם ואת השלכותיהם על חייכם.

בשלב זה נוכל כבר להתחיל לתפור ביחד את "החליפה" הזוגית החדשה שלכם. שלב זה אורך 3-4 מפגשים.

04. לימוד ותרגול כלים המקדמים זוגיות

אחרי שסיימנו לאסוף את המידע החשוב ושרטטנו את מפת הדרכים, אנו יוצאים לדרך חדשה ומתחילים לעשות שינוי!בשלב משמעותי זה בטיפול הזוגי, אנחנו קודם כל לומדים ומתרגלים איך להעצים את החוזקות שלכם לטובת הזוגיות, הליך ייחודי בשיטת FIT.
אנחנו גם מעבדים ופותרים ביחד את הקונפליקטים החוזרים ומתמקדים בתרגול של כלים אופרטיביים לוויסות ושליטה במתחים, כלים שיאפשרו לכם לסגל מחשבות חלופיות חיוביות, והמקדמות יצירת תקשורת מקרבת ביניכם והתנהלות שקולה ומאוזנת בחיי היומיום.

נערוך 'יומן מסע' שיסייע לכם במהלך תכנית המפגשים וגם לאחר סיומה, לרענן ולשמר את ההשיגים שלכם. שלב זה נמשך 6-9 מפגשים עם המטפלת הזוגית.

05. סיכום ושימור ההישגים האישיים והזוגיים

זהו, לא יאמן אבל אנחנו ממש קרובים אל היעד.
בתהליך משמעותי וחוויתי לכל החיים, למדנו המון על עצמנו, על הזוגיות שלנו ועל חיינו המשותפים. שרטטנו תכנית שינוי ורכשנו ארגז כלים אופראטיבי ומגוון, המאפשר לנו עכשיו להתנהל בצורה שקולה, מכבדת ומקרבת!
למדנו איך לא לאפשר למחשבות והתנהגויות אוטמטיות שליליות להשתלט ולנהל אותנו. ואיך מחליפים אותן במחשבות והתנהגויות חיוביות ומקדמות.

ארגז הכלים החדש, יחזק את הבטחון העצמי שלנו, ישפר את איכות חיינו וישרת אותנו גם בעבודה, עם חברים ובכל יתר תחומי החיים. ונקבל את 'יומן המסע' שערכנו.
שלב זה נמשך 2 מפגשים ובמידת הצורך נקיים בהמשך מפגש רענון ומעקב.

שאלון זוגיות קשרים

10 שאלות ותגלו איך ייעוץ או טיפול יכולים לעזור לכם!

השיבו על שאלון קצר ותקבלו מד”ר רונית שרון חוות דעת מקצועית ללא עלות, שתסייע לכם לקבל החלטה שקולה.

מלאו פרטים (השם אינו חובה) ותקבלו את השאלון במייל. השאלון וחוות הדעת דיסקרטיים ונשמרים בסודיות מוחלטת!

דברים מרגשים שכתבו לנו:

יחד

יש לכם עוד שאלות ?

אספנו לכם את השאלות הנפוצות שקיבלנו במרכז ההודעות

זוגיות יכולה להיות מאד טובה ומתגמלת. במקביל, כולנו חווים בתקופות מסוימות קשיים בזוגיות, שמעצם הוויתה מייצרת קונפליקטים. זה יכול להיות קונפליקט המוביל למשבר עמוק, כמו עקב בגידה או ריבים בלתי פוסקים. אבל זה יכול להיות גם קונפליקטים נקודתיים, סביב: חינוך הילדים, הוצאת כספים, תקשורת שלילית, חלוקת תפקידים, משפחות המוצא, או סתם מאבקי כח ואגו.

טיפול זוגי מיועד לכל מי שמתמודד עם קושי וקונפליקטים זוגיים ומבקש לפתור אותם ולשפר את איכות החיים באופן משמעותי. בין אם הקונפליקט הוא משבר עמוק ומתמשך ובין אם הוא נקודתי.

הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פניה לאיש או אשת מקצוע, מטפל או מטפלת זוגית. להתייעץ או לפנות למטפלים זוגיים כבר מזמן לא נחשב דבר שיש להתבייש בו ובסקטורים נרחבים טיפול זוגי אף הפך לסמל סטאטוס. ואנשים רבים מבקשים להתייעץ ולרכוש כלים, דבר המשפר את איכות חייהם ללא מאמץ גדול. כיום יש רבים שאף עושים זאת לפני החתונה משום שהם מבקשים לקבל מראש תובנות וכלים לניהול זוגיות.

התשובה הקצרה: לטיפול זוגי כדאי לפנות בכל פעם שיש קושי או קונפליקט חוזר ולא פתור או סוגיה המקשה עלינו בחיי היום יום (והלילה..).

תשובה קצת יותר ארוכה היא שאם הגעתם לכאן… כנראה שאתם כבר חושבים שמשהו השתבש בזוגיות שלכם, או עלול להשתבש, ולכן כדאי לכם לפנות למטפלת או מטפל זוגי. חבל להתעכב ולאפשר לקושי להמשיך לשלוט באורך חיינו. הקושי גם עלול להפוך ‘לשריפה’, שיהיה קשה לכבות. בעוד שטיפול זוגי מקצועי אובייקטיבי של איש או אשת מקצוע, ישיג בדרך כלל שיפור מהיר באיכות החיים ויחסוך גם את התסכול הנוסף והנלווה פעמים רבות להתמודדות עצמית, שהיא סוביקטיבית ואינטואיטיבית. כמובן שהעוצמה של הקונפליקטים ותדירות הופעתם בחיי היום יום שלכם, משפיעים על העיתוי של הפניה, אבל כאמור, אם התחלתם לחפש פתרון לקושי שלכם והגעתם לכאן, זה העיתוי לפנות. לא כדאי לדחות… .

אפשר גם ללחוץ כאן ולקבל ללא עלות חוות דעת מקצועית מד”ר רונית שרון, מטפלת זוגית בכירה שתסייע לכם לקבל החלטה.

חד משמעית כן. הניסיון המצטבר בעולם ובמכון קשרים מעיד כי אנשים המגיעים בלי דעות קדומות ובלי אנטי…, יצליחו לעשות שינוי חיובי בזוגיות שלהם בפרק זמן קצר. לשיטת FIT של מכון קשרים יש מאות סיפורי הצלחה עם 91% הצלחה. ומי שלא ינסה לפנות למטפל או למטפלת זוגית, עלול להמשיך ולשחזר את הדפוסים, הגורמים שוב ושוב קושי ומשבר.

כמובן ששינוי לטווח ארוך מחייב את שימור ההישגים שתשיגו במהלך תכנית טיפול זוגי. בשיטת FIT של מכון קשרים מוקדשת תשומת לב מיוחדת לטכניקות המסייעות לזוגות להמשיך לתרגל ולשמר את ההישגים גם בטווח הארוך.

התשובה הלא מפתיעה ל”שאלת מיליון הדולר”, היא שזה תלוי…

כמו בכל תחום עלות פגישה של טיפול זוגי משתנה ותלויה מאד בהשכלה, בניסיון, באזור המגורים (באזור המרכז יותר יקר) ובביקוש הספציפי הקיים למטפל או מטפלת זוגית. המחירים נעים בדרך כלל בין 250 ש”ח ל 500 ש”ח לפגישה ולעתים אף יותר. מכון קשרים מקפיד לשמור על איזון ומשתדל מאד להנגיש את הרמה המקצועית הגבוה של ד”ר רונית שרון ושל צוות ה מטפלים הזוגיים של המכון במחירים הוגנים, ונמצא באמצע הטווח הנ”ל.

ישנן שיטות טיפול זוגי בהן אין הגדרה או תחימה של משך הטיפול ותוכנית המפגשים עלולה להמשך חודשים ארוכים ואף שנים רבות. במקביל, מאחר שבעידן המודרני אנשים מצפים לתוצאות ‘כאן ועכשיו’, התפתחו שיטות קצרות מועד. שיטת FIT של מכון קשרים מותאמת לציפייה חשובה זו ולכל תכנית מפגשים יש התחלה ויש סוף, בדרך כלל לאחר 4 חודשים. באופן המאפשר לכם תוך זמן קצר ובתקציב ידוע מראש, לחולל את השינוי שאתם כה מצפים לו.

בדומה לתחומים רבים בחיינו, גם בתחום זה המבחר של אנשי המקצוע הוא גדול ומגוון. ואף יכול להיות מבלבל, באופן המקשה עלינו להחליט במי לבחור. הבעיה שהתלבטות כזאת עלולה לעכב שלא לצורך את תחילת הטיפול במשבר שלנו. ואנחנו מאבדים זמן יקר והמשבר עלול להעמיק, רק בגלל שאנחנו מתקשים להחליט במי לבחור.

החדשות הטובות הן, שמרבית המטפלים הזוגיים בישראל טובים ועברו הכשרה מקצועית של שנים רבות. בחינה של שתיים עד שלוש אופציות יכולה להספיק. לאחר שתצמצמו את הרשימה ותבררו את הרמה המקצועית, את שיטה הטיפול ואת העלות, מומלץ להחליט ולהתחיל בתכנית המפגשים תוך זמן קצר. ככל שתמשיכו להתלבט, הנזק שיכול להגרם מדחיית הטיפול בבעיה הוא משמעותי יותר מאשר בחירה במטפל זוגי או מטפלת זוגית כזאת או אחרת, מתוך אלו שבחנתם.

בקיצור – יותר חשוב, לא לדחות ולהתחיל לטפל בבעיה. 

סיפורים מהקליניקה על טיפולים זוגיים

כל מה שצריך לדעת כדי להתקדם למקום טוב יותר

משבר בזוגיות

מחפשים זוגיות? אתם לא לבד!

מזה כמה עשורים, שיעור הרווקים בעולם ובישראל מזנק. מפתיע? הרי ישנן כל כך הרבה אפליקציות של היכרויות עם מבחר עצום של בני זוג פוטנציאליים, ממש

מכון קשרים

איך לפתור ריבים בזוגיות ?

אין זוג שלא סובל ממריבות וריבים. איך אפשר לפתור ריבים בזוגיות והאם יש דרך להימנע מהם? 7 טיפים שיעזרו לכם לריב בצורה נכונה >

צרו קשר עם רונית