הבלוג של ד"ר רונית שרון
מכון קשרים

מחפשים זוגיות? אתם לא לבד!

מזה כמה עשורים, שיעור הרווקים בעולם ובישראל מזנק. מפתיע? הרי ישנן כל כך הרבה אפליקציות של היכרויות עם מבחר עצום של בני זוג פוטנציאליים, ממש בכף היד, מבלי לצאת מהבית. זה היה אמור להיות קל ופשוט. אם גם אתם רוצים לדעת מה אתם עושים לא נכון וכיצד למצוא ולשמר זוגיות הכנו לכם טיפים חשובים שתוכלו ליישם באופן מידי.

קודם כל קחו אוויר, אתם לא לבד

כאשר בוחנים את הנתונים היבשים, שיעור הרווקים רק עולה מעשור לעשור. אם שאלתם את עצמכם מדוע כל כך קשה למצוא זוגיות בעידן של שפע, בו ישנן כל כך הרבה אפליקציות להיכרויות אשר דואגות להתאים לנו בני זוג מהחלומות על פי אלגוריתמים וסינון של העדפות ותכונות, התשובה טמונה בשאלה.

בצורה פרדוקסלית, ככל שהפופולריות של האפליקציות הללו עולה, כך הסיכוי למצוא זוגיות יציבה וארוכת טווח הולך ויורד. ישנו מבחר עצום של בני זוג, או יותר נכון לומר אשליה של מבחר, המון מידע זמין ונגיש ואפשרות ליצור קשר באופן מידי מהנוחות של הבית. מאפיינים אלו מובילים לא פעם למרדף בלתי אפשרי אחר שלמות, הסחות דעת, וקושי לעבור מהאפליקציה אל החיים האמיתיים, כל שכן לסנן מועמדים פוטנציאליים אחרים.

המחקרים אינם אופטימיים – מחקרים מנבאים ששיעורי הרווקות רק ימשיכו לעלות ככל שהשנים יחלפו, ולמרבה הצער, כ- 25% מהצעירים לא ימצאו זוגיות לטווח הארוך אף פעם! גם אתם מודאגים? זהו בהחלט נתון מדאיג ורבים תוהים כיצד לשנות את המצב.

אז מה החסמים ליצירת זוגיות?

זוגיות אמיתית מבוססת על אהבה, חברות, תשוקה, וכמובן מחויבות לזוגיות לטווח ארוך. אולם כיום ישנם לא מעט חסמים אשר משפיעים על היכולת לגלות מחויבות לטווח ארוך. ראשית, העידן הליברלי מקדש את האינדיבידואל וההישגיות. בין אם מדובר בהשכלה רחבה יותר, וורקוהוליות, וחתירה לעצמאות, במסגרתם גברים, ובעידן המודרני-ליברלי גם נשים, הופכים לעצמאיים יותר מבחינה כלכלית ותעסוקתית ומתרכזים יותר ויותר בקידומם האישי.

לכן אנו קודם כל שמים את כל מאמצינו בהשגת יציבות כלכלית ותעסוקתית ורק לאחר מכן מתפנים לחפש זוגיות. בין אם זה מתוך רצון לסיפוק והגשמת ייעוד אישי, ובין אם בשל האמונה שככל שנהיה “מוצלחים” יותר לטעמנו, כך נוכל להגדיל את הביקוש ונשפר את הסיכוי שלנו למצוא לעצמנו בני זוג איכותיים.

מעבר לכך, הרשתות החברתיות נכנסו לתמונה והחמירו את המצב. הן יוצרות אינספור הסחות דעת וגירויים, מציבות אתגרים חדשים וגם משפיעות על האותנטיות, בניסיון להציג את החיים דרך משקפיים ורודים. גם המרדף אחר לייקים ועוקבים חדשים, עשוי להקשות על מציאת זוגיות – כאשר כולם חותרים תמיד לשלמות ומציבים סטנדרטים גבוהים, נוצרים פערים בין הרצוי למצוי, המבחר העצום אינסופי ומוביל אותנו תמיד לצומת דרכים, לצורך הבלתי פוסק לבחור ולהצפה רגשית כתוצאה מכך.

הזמינות האינסופית – זו רק אשליה

הרשתות החברתיות, האפליקציות של ההיכרויות והזמינות האינסופית יוצרות אצלנו תחושה שחיי החברה שלנו מאוד עשירים, ויש לנו המון אפשרויות, כשבעצם מה שאנו עושים הוא לשבת בבית מול המסך, ולנהל התכתבויות וחיי חברה מאוד מצומצמים.

צעירים רבים אולי רהוטים על המקלדת ומיומנים באמצעי תקשורת עקיפים, אולם בדייט הם לא תמיד בעלי כישורי תקשורת בינאישיים, הם לא יודעים כיצד לנהל שיחה, להסתכל בעיניים או ליהנות מהיכרות שדורשת זמן. הכל נע בקצב מהיר, ההתנהלות לעיתים צינית והשעמום צף מהר אל פני השטח. אין פתיחות אמיתית להכיר אדם אחר ולתת הזדמנות לקשר אמיתי. ובזווית העין כבר בוחנים באפליקציה את הדייט עם המועמד או המועמדת הבאים.

אם אתם באמת רוצים למצוא ולתחזק זוגיות לטווח ארוך, מומלץ שקודם כל תקדישו זמן להכיר בני זוג לעומק ופחות דרך המאפיינים באפליקציה. נסו להכיר אנשים במציאות, צאו לדייט בעולם האמיתי. לא לדייט קצר אחד, אלא תנו הזדמנות ליצירת קשר בכמה פגישות ובטח לא דרך התכתבויות. מצאתם מישהו או מישהי נחמדים? התרכזו בהם והימנעו ממיקבול ומהתכתבויות מקבילות. והכי חשוב – תנו לאדם שמולכם הזדמנות אמיתית!

אם אתם עדיין לא מצליחים להעמיק ולהתמיד בקשר זוגי לאורך זמן, טיפול זוגי או ייעוץ זוגי יכולים לעזור לכם תוך זמן קצר לצאת מהמעגל ולעלות אתכם על המסלול ליצירת מערכת יחסים זוגית מאושרת וארוכת טווח. אנחנו מאמינים בכם! בהצלחה!

אהבתם? נשמח את תשתפו!
יש לכם שאלה?
כתבו לנו!

מאמרים נוספים

צרו קשר עם רונית